Innovatieve change management training
Verandering succesvol realiseren gaat niet enkel om het doorlopen van de juiste processtappen. Om succesvol verandering te realiseren is aandacht voor het menselijke aspect van verandering cruciaal.
Onze business simulatie leert je om succesvol veranderingen te (bege)leiden. Een change management training die jou in de regiestoel van de verandering plaatst. Al doende leren!
Op zoek naar een tailor made change management training die rekening houdt met je noden en prioriteiten? Wij bekijken graag samen met jou hoe we hier best inhoud aan kunnen geven, zodat de training volledig beantwoordt aan je wensen!
Jouw verandering aanpakken met kennis van zaken
De simulatie zet jou in het midden van de actie. Je kruipt in de huid van een program manager binnen een fictieve organisatie. Het is jouw uitdaging om de verandering waar de fictieve organisatie voor staat, tot een succes te maken.
We geven je via de verschillende opdrachten binnen de business simulatie een doorgedreven inzicht in theoretische change management kennis maar reiken ook bruikbare tools aan om de slaagkansen van jouw verandertraject te optimaliseren.
Tijdens de training leer je de meest voorkomende valkuilen te vermijden en hoe belangrijk het is om de balans tussen de ‘harde’ (de procesmatige) en ‘zachte’ (de menselijk/psychologische) aspecten van verandering te bewaken.
Op het einde van de training krijg je een kort examen, waarna je gecertificeerd bent als Change Professional.
Change management training - topics
- visie en strategie van de verandering
- het belang van de veranderhistoriek
- cultuur en organisatie
- verandermandaat
- verandercommunicatie
- werken met vrijwilligers
- communicatieplan
- psychologische aspecten van verandering
- mensen kijken op een verschillende manier naar verandering
- programma organisatie en governance
- de oorzaken van weerstand
- communiceren in de praktijk gebracht
- feedback en support
- opleidingsplan
- het belang van buy-in
Het zit eenvoudig in elkaar maar het zit wel goed in elkaar. Er is zeer duidelijk over nagedacht en het is een boodschap die gebracht wordt die verstaanbaar is.
- Leo Eelen, VP & CFO, GRC Finance, Risk & ReportingFinance, Risk & Regulatory Reporting at Wolters Kluwer
Waarom een training bij Sangoo
Geen klassieke change management training, maar een actieve, hands-on, intensieve ervaring.
Doorheen de sessie werk je samen (in team) met andere deelnemers, een ideale gelegenheid om ook van anderen te leren.
In deze domeinen bieden we je oplossingen
De toekomst scherp stellen
Over het scherpstellen van de uitdaging, de toekomstvisie en voorgestelde aanpak. Bouwen aan engagement vanaf de start.
Belangen aligneren
Het in kaart brengen van de te betrekken partijen, het optekenen van hun belangen en invloeden en hoe deze actief te aligneren richting te behalen resultaat.
De boodschap vorm geven
Over communicatie als essentiële bouwsteen. Van plan tot impactmeting en bijsturing.
Processen modelleren
Over denken in processen, business processen modelleren en optimalisatiemogelijkheden identificeren.
Engagement creeren
De voorwaarden voor engagement en een praktische aanpak om mensen te betrekken.
Iteratief plannen en meten
Het opzetten van een iteratieve aanpak aan de hand van concrete initiatieven, met aandacht voor meetbaarheid en mogelijkheid tot flexibel bijsturen.
Processen modelleren
Over denken in processen, business processen modelleren en optimalisatie- mogelijkheden identificeren.
Engagement creeren
De voorwaarden voor engagement en een praktische aanpak om mensen te betrekken.
Iteratief plannen en meten
Het opzetten van een iteratieve aanpak aan de hand van concrete initiatieven, met aandacht voor meetbaarheid en mogelijkheid tot flexibel bijsturen.
Vaardigheden bouwen
Meest voorkomende vormen van weerstand en hoe hiermee om te gaan. Het voeren van moeilijke gesprekken, hoe mensen overtuigen.
Weerbaarheid bouwen
Een data gedreven assessment om inzicht te krijgen in de weerbaarheid van je team, prioriteiten te bepalen en concrete acties te identificeren.
Veranderaanpak scannen
Evalueer je aanpak en identificeer de aandachtspunten.
Successen vieren
Nut en noodzaak om (zelfs kleine) successen in de spotlight te plaatsen.
Grip krijgen op beliefs
De rol van de leider in het veranderen van de vastgeroeste denkbeelden van je organisatie.
Gedrag veranderen
Aan de hand van psychologische best practices duurzame gedragsverandering realiseren.
Wij zijn ervan overtuigd dat succesvol veranderen best vanuit de organisatie zelf wordt gedaan. Voor KMO’s hebben wij daarom onze erkenning als dienstverlener voor de KMO-portefeuille officieel gemaakt. Zo kan je onderneming profiteren van financiële ondersteuning voor opleiding en advies.